Test je kennis
Vraag 1
Vraag 2
Vraag 3
Vraag 4
Vraag 5
Om gepaste zorgvuldigheid in praktijk te brengen is veel nieuw beleid nodig.
Juist
Onjuist
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is het fijnst wanneer bestaande afspraken en procedures aangescherpt worden om te waarborgen dat mensenrechten in de keten beschermd zijn en dat er geen milieuschade optreedt.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is het fijnst wanneer bestaande afspraken en procedures aangescherpt worden om te waarborgen dat mensenrechten in de keten beschermd zijn en dat er geen milieuschade optreedt.
Test je kennis
Vraag 1
Vraag 2
Vraag 3
Vraag 4
Vraag 5
Als de directie het belang van gepaste zorgvuldigheid niet ziet, wordt de implementatie ervan ingewikkeld.
Juist
Onjuist
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.
Betrokkenheid van de directie is noodzakelijk om gepaste zorgvuldigheid succesvol uit te rollen. De directie helpt doelen zetten.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.
Betrokkenheid van de directie is noodzakelijk om gepaste zorgvuldigheid succesvol uit te rollen. De directie helpt doelen zetten.
Test je kennis
Vraag 1
Vraag 2
Vraag 3
Vraag 4
Vraag 5
Je hoeft alleen je interne medewerkers te informeren over de IMVO aanpak.
Juist
Onjuist
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is belangrijk om ook externe stakeholders, zoals leveranciers en klanten, te informeren over de IMVO aanpak. Zo weten stakeholders waar ze aan toe zijn.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is belangrijk om ook externe stakeholders, zoals leveranciers en klanten, te informeren over de IMVO aanpak. Zo weten stakeholders waar ze aan toe zijn.
Test je kennis
Vraag 1
Vraag 2
Vraag 3
Vraag 4
Vraag 5
Het is noodzakelijk om een klachtenmechanisme in te regelen.
Juist
Onjuist
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.
Het klachtenmechanisme vormt een essentieel element in gepaste zorgvuldigheid. Hierdoor worden misstanden op tijd geïdentificeerd waardoor bedrijven snel actie kunnen ondernemen.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.
Het klachtenmechanisme vormt een essentieel element in gepaste zorgvuldigheid. Hierdoor worden misstanden op tijd geïdentificeerd waardoor bedrijven snel actie kunnen ondernemen.
Test je kennis
Vraag 1
Vraag 2
Vraag 3
Vraag 4
Vraag 5
Het inregelen van gepaste zorgvuldigheid vraagt nieuwe vaardigheden.
Juist
Onjuist
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.
Gepaste zorgvuldigheid vraagt medewerkers met een nieuwe blik naar bestaande bedrijfsprocessen te kijken. Het zal daarom nodig zijn om medewerkers bij te scholen of te ondersteunen in de nieuwe taken die op hun bordje liggen.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.
Gepaste zorgvuldigheid vraagt medewerkers met een nieuwe blik naar bestaande bedrijfsprocessen te kijken. Het zal daarom nodig zijn om medewerkers bij te scholen of te ondersteunen in de nieuwe taken die op hun bordje liggen.
Test je kennis
Hieronder vind je al jouw goede en foute antwoorden nog een keer op een rijtje. Per vraag lees je ook wat het goede antwoord is.
Om gepaste zorgvuldigheid in praktijk te brengen is veel nieuw beleid nodig.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is het fijnst wanneer bestaande afspraken en procedures aangescherpt worden om te waarborgen dat mensenrechten in de keten beschermd zijn en dat er geen milieuschade optreedt.
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is het fijnst wanneer bestaande afspraken en procedures aangescherpt worden om te waarborgen dat mensenrechten in de keten beschermd zijn en dat er geen milieuschade optreedt.
Als de directie het belang van gepaste zorgvuldigheid niet ziet, wordt de implementatie ervan ingewikkeld.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.
Betrokkenheid van de directie is noodzakelijk om gepaste zorgvuldigheid succesvol uit te rollen. De directie helpt doelen zetten.
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.
Betrokkenheid van de directie is noodzakelijk om gepaste zorgvuldigheid succesvol uit te rollen. De directie helpt doelen zetten.
Je hoeft alleen je interne medewerkers te informeren over de IMVO aanpak.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is belangrijk om ook externe stakeholders, zoals leveranciers en klanten, te informeren over de IMVO aanpak. Zo weten stakeholders waar ze aan toe zijn.
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is belangrijk om ook externe stakeholders, zoals leveranciers en klanten, te informeren over de IMVO aanpak. Zo weten stakeholders waar ze aan toe zijn.
Het is noodzakelijk om een klachtenmechanisme in te regelen.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.
Het klachtenmechanisme vormt een essentieel element in gepaste zorgvuldigheid. Hierdoor worden misstanden op tijd geïdentificeerd waardoor bedrijven snel actie kunnen ondernemen.
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.
Het klachtenmechanisme vormt een essentieel element in gepaste zorgvuldigheid. Hierdoor worden misstanden op tijd geïdentificeerd waardoor bedrijven snel actie kunnen ondernemen.
Het inregelen van gepaste zorgvuldigheid vraagt nieuwe vaardigheden.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.
Gepaste zorgvuldigheid vraagt medewerkers met een nieuwe blik naar bestaande bedrijfsprocessen te kijken. Het zal daarom nodig zijn om medewerkers bij te scholen of te ondersteunen in de nieuwe taken die op hun bordje liggen.
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.
Gepaste zorgvuldigheid vraagt medewerkers met een nieuwe blik naar bestaande bedrijfsprocessen te kijken. Het zal daarom nodig zijn om medewerkers bij te scholen of te ondersteunen in de nieuwe taken die op hun bordje liggen.